שיעול הוא אחד המצבים הטורדניים ביותר, במיוחד אם מדובר בשיעול שלא עובר בכוחות עצמו. על אף שמטרתו המקורית של השיעול היא חיובית, מעין רפלקס שמגן על דרכי הנשימה, השיעול יכול לפגוע באיכות החיים. אם אתם או ילדיכם סובלים משיעול ממושך שלא עובר, אנו מזמינים אתכם להמשיך לקרוא.

שיעול שלא עובר

כיצד מתמודדים עם שיעול שלא עובר?

על מנת להתמודד עם השיעול הטורדני, חשוב להבין עם איזה סוג של שיעול אנחנו מתמודדים: שיעול יבש שלא עובר או שיעול עם ליחה שלא עובר. שיעול יבש שלא עובר לרוב נגרם מנפיחות או דלקת המתפתחת בדרכי הנשימה. זהו סוג השיעול הנפוץ גם אצל חולי אסתמה בדרגות שונות, אצל מעשנים ואצל אנשים הנוטלים תרופות מסוימות. יש כמה דרכים שבעזרתן ניתן להתמודד עם שיעול יבש שלא עובר כדוגמת כדורים ותכשירים נגד אסטמה, כדורים שונים, ספריי לטיפול בשיעול ועוד.


שיעול עם ליחה שלא עובר לרוב נגרם בעקבות הפרשה של ליחה מהאף (דרך הסינוסים או רירית האף). בעקבות צינון או אלרגיה, הגוף יכול לייצר ליחה שמופרשת גם אל הלוע העליון ודרכי הנשימה. בכדי להתמודד עם שיעול עם ליחה שלא עובר, חשוב להבין ממה הוא נובע. במידה והמקור אלרגי, יש להימנע מהפריט שמוביל לסימפטומים. במידה ומדובר בצינון – יש לנקוט בטיפול סטנדרטי בצינון.

טיפול בשיעול ממושך

טיפול בשיעול ממושך הוא תהליך שצריך להיעשות בהתאם לסוג השיעול: שיעול ממושך עם ליחה או שיעול יבש שלא עובר. דברים סטנדרטיים כמו הקפדה על שתיית מים מרובה, נטילת סוכריות מציצה בעת תחושת הגירוי בגרון או מקלחת חמה יכולים לסייע לטווח הקצר, אך במידה ומדובר בשיעול כרוני יש לפנות לייעוץ רפואי. הסיבה לכך היא שפעמים רבות, השיעול יכול להיות רק סימפטום אחד מבין רבים שמעיד על מצב רפואי מסוים שלעיתים המטופל לא שם לב אליו בכוחות עצמו. רק רופא המתמחה בדרכי הנשימה ואלרגיות יוכל לבחון את סוג השיעול ממנו אתם סובלים, לאבחן את המקור שלנו ולהעניק לכם דרכי טיפול שיסייעו לכם להרחיק את השיעול לאורך זמן ארוך ככל האפשר.

טיפול בשיעול ממושך אצל ילדים

שיעול ממושך אצל ילדים יכול להיות מטרד של ממש הן עבור הילדים והן עבור ההורים, במיוחד אצל ילדים צעירים שלא ממש יודעים לבטא מה הם מרגישים. טיפול בשיעול ממושך אצל ילדים הוא חשוב במיוחד, משום שהשיעול יכול להעיד על מצב גופני מורכב יותר כמו אסתמה מתפתחת, אלרגיה שמופיעה לראשונה ועוד. במידה והטיפולים הסטנדרטיים בשיעול כדוגמת מנוחה, שתיית מים מרובה ושימוש בסירופ נגד שיעול לא מסייעים, כדאי לפנות לייעוץ רפואי.

מתי מומלץ לגשת לרופא?

רופא הוא איש המקצוע שיוכל לעזור לכם עם כל סוג של שיעול, גם עם שיעול יבש שלא עובר או שיעול עם ליחה שלא עובר. במידה והשיעול לא עובר מעצמו תוך מספר ימים, כדאי לפנות לרופא המומחה בתחום. בנוסף, חשוב לשים לב אם לצד השיעול מופיעים תסמינים נוספים כמו חום של מעל שלושים ושמונה מעלות, קשיי נשימה או תוצאות חריגות בבדיקות דם. חשוב לדעת ששיעול שנמשך עד כ-3 שבועות נחשב לשיעול בעל משך זמן סביר אצל ילדים, ועד כ-8 שבועות אצל אנשים בוגרים.

במידה ואתם או ילדיכם מתמודדים עם שיעול שלא עובר, כדאי להגיע לבדיקה אצל רופא מומחה. ד"ר יהודה שוורץ הינו מומחה במחלות ריאות ואלרגיה בילדים ובמבוגרים. במידה ואתם רוצים לקבוע תור, אנו מזמינים אתכם ליצור קשר עם מרפאתנו – ליצירת קשר לחצו כאן

תוכן המאמר אינו מחליף ייעוץ עם רופא

דילוג לתוכן